Marketing planning

Onderstaand de verschillende werkzaamheden welke wij (DigitaalTiel) voor u kunnen uitvoeren. Er kan een keuze gemaakt worden uit de diverse mogelijkheden. Om een goed en duidelijk beeld te krijgen, adviseren wij om alle punten mee te nemen. Waardoor een goed en duidelijk beeld naar voren komt en gericht met de juiste punten een goed en degelijk meerjaren stappenplan gemaakt kan worden.

Google-adwords_DigitaalTiel

1) Het samenstellen van doelen, visie en missie van UW BEDRIJF / INSTELLING.

– In een beknopt plan vertellen we wat het doel en de inhoud van dit project moet en zal gaan worden. Ook wel projectplan, strategisch (online Marketing) plan genoemd.
– Welk verhaal en wat wil je vertellen? Wat is het merk? Wat doet het merk? Wat is de bedoeling van het merk?

De tijd die hiervoor gepland staat: +/- ….. uur á € 45,- excl. btw

2) Concurrentie analyse zoekmachines

– Hoe ‘vindbaar’ zijn de concurrenten? Hoe zijn deze websites geïndexeerd en Zoekmachines (Google, Bing).
– Welke zoekwoorden gebruiken ze om gevonden te worden? Welke woorden zijn het populairst? Welke worden het meeste gebruikt?
– Maakt de concurrentie gebruik van adverteren? Zo ja, hoe en waarom? Zo nee, oke…
– Wat doet de concurrentie goed? Wat doen ze niet goed? Hoe kan UW BEDRIJF / INSTELLING het beter doen?
– Voorbeelden van de betere concurrentie. (buiten het target gebied).
– Als bovenstaand geanalyseerd is, waar liggen de kansen voor UW BEDRIJF / INSTELLING?

De tijd die hiervoor gepland staat: +/- ….. uur á € 45,- excl. btw

3) Concurrentie analyse opbouw website

– Hoe is de opbouw van de website van de concurrent en waarom? Gekeken wordt naar: indeling, navigatie, mobile, content, wat is het verhaal?
– Wat gebruiken/ doen ze om de conversies te maken?
– Wat doen ze goed? Wat doen ze niet goed?
– Hoe kan UW BEDRIJF / INSTELLING het beter doen?
– Voorbeelden zoeken van de betere concurrent ( buiten target gebied).
– Hoe is de website technisch opgebouwd? Wat doen ze goed? Wat doen ze niet goed?
– Als bovenstaand geanalyseerd is, waar liggen de kansen voor UW BEDRIJF / INSTELLING?

De tijd die hiervoor gepland staat: +/- ….. uur á € 45,- excl. btw

4) Sociale Media analyse

– Hoe zet men Social Media in? En waarom? (seizoenaanbiedingen, Valentijnsdag).
– Welke kanalen worden er ingezet?
– Welke content gebruiken ze?
– Adverteren ze? Zo ja, hoe en waarom? Zo nee, …..oke
– Wat doen ze goed? Wat doen ze niet goed? Hoe kan UW BEDRIJF / INSTELLING het beter doen?
– Opstellen van een kalender.
– Voorbeelden zoeken van betere concurrenten (buiten target gebied).
– Als bovenstaand geanalyseerd is, waar liggen de kansen voor UW BEDRIJF / INSTELLING?

De tijd die hiervoor gepland staat: +/- ….. uur á € 45,- excl. btw

5) Trends

– Wat zijn de trends in de branche? Over het jaar heen (seizoenen, feestdagen)?
– Wat kunnen we de doelgroep mee benaderen en wat vinden ze relevant?
– Waar liggen de kansen? Meer aandacht aan de ELO bike. Is dit wel een trend? Of is dit een aanname?
– Hoe kan UW BEDRIJF / INSTELLING hierop inspelen?

De tijd die hiervoor gepland staat: +/- ….. uur á € 45,- excl. btw

6) Doelgroep analyse

– Wie/ wat is de doelgroep?
– Welke boodschap moet je uitdragen online?
– Marktonderzoek via externe bedrijven; GFK of door RASS.

De tijd die hiervoor gepland staat: +/- ….. uur á € 45,- excl. btw

7) Adverteren online (Hiermee kan pas gestart worden, als punt 2, 3 & 4 is uitgevoerd)

– Wat doet de concurrentie? Wat zou je moeten gaan doen?
– Social Media advertising (Facebook, Twitter, Pinterest, enz)
– Google Adwords
– BING advertising

De tijd die hiervoor gepland staat: +/- ….. uur á € 45,- excl. btw

BING-advertising_DigitaalTiel

TAGS: Marketingplan, Marketing, Online, Offline, DigitaalTiel, Digitaal, Tiel, Google Adwords, Advertising, Marketing